ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Nowe Miasto Lubawskie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie z pobytu stałego albo czasowego w trybie decyzji administracyjnej na wniosek strony lub z urzęduDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie z pobytu stałego albo czasowego w trybie decyzji administracyjnej na wniosek strony lub z urzędu

Szczegóły informacji

Wymeldowanie z pobytu stałego albo czasowego w trybie decyzji administracyjnej na wniosek strony lub z urzędu

Wydział: Referat Administracyjny

Ogłoszono dnia: 2015-07-14 15:51:03

Termin załatwienia

Postępowanie administracyjne kończy się w ciągu miesiąca od złożenia wniosku o dokonanie wymeldowanie decyzją administracyjną, w sytuacjach szczególnie skomplikowanych termin ten może zostać wydłużony do 2 miesięcy lub dłużej, jednakże organ obowiązany jest w takim przypadku zawiadomić strony o niezałatwieniu sprawy w terminie i wyznaczyć nowy termin jej załatwienia Postępowanie administracyjne kończy się wydaniem decyzji o wymeldowaniu z pobytu stałego lub wymeldowaniu z pobytu czasowego (spod adresu wskazanego w zgłoszeniu), albo odmowie wymeldowania (spod adresu wskazanego w zgłoszeniu). Wymeldowanie następuje po uprawomocnieniu decyzji.

Osoba kontaktowa

Katarzyna Wieczorek

Miejsce załatwienia

Referat administracyjny – stanowisko ds. obywatelskich w pokoju nr 13

Telefon kontaktowy

564726326

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie
Mszanowo, Podleśna 1
13-300 Nowe Miasto Lubawskie

Wymagane Dokumenty

1. podanie (przykładowy wzór podania w załączeniu)
2. kserokopia  aktu notarialnego, umowy najmu, inny dokument potwierdzający własność lokalu,
3. kserokopia dokumentu potwierdzającego rozwód (jeżeli dotyczy),
4. kserokopia wyroku sądu orzekającego eksmisję i protokołu z wykonania tej eksmisji (jeżeli dotyczy)
5. pełnomocnictwo -w przypadku osoby upoważnionej- wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (w załączeniu)

Opłaty

10zł za wydanie decyzji administracyjnej
17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa  (jeśli osobę wnoszącą podanie reprezentuje pełnomocnik)
Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Nowe Miasto Lubawskie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi

Przed wydaniem decyzji przeprowadzone jest postępowanie  wyjaśniające  w tym wizja lokalna, rozprawa administracyjna lub wystąpienie do Sądu Rejonowego o ustalenie przedstawiciela dla osoby nieobecnej w postępowaniu itp. W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostaje wezwany do ich uzupełnienia, a nie usunięcie braków powoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia.Podanie o wymeldowanie decyzją administracyjną, osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się składa właściciel  lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.Dokument można przesłać drogą elektroniczną wypełniając formularz (pismo ogólne do urzędu) znajdujący się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP). Złożona informacja musi być podpisana Profilem Zaufanym lub  bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu.

 Szczegółowe informacje można uzyskać w pokoju nr 13 na parterze budynku Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie lub pod numerem telefonu 056 47 26 326.

Podstawa prawna

Art. 24-39 Ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015r., poz. 388)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2011r. Nr 220 poz. 1306 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015r., poz. 783 ze zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013r. poz.267 ze zm.)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Wieczorek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-07-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Wieczorek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-07-14 14:27:08
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Katarzyna Wieczorek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-07-14 15:51:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Katarzyna Wieczorek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-07-14 17:51:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5298 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony