Sprawozdania
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Sprawozdanie Wójta za okres od 15 lutego do 30 marca 2017
Informacja ogłoszona dnia 2017-05-25 13:40:06 przez Andrzej Januszewicz
Akapit nr 1 - brak tytułu
15.02.2017
- Pan Wójt uczestniczył w rozprawie sądowej z wniosku naszej Gminy o zasiedzenie nieruchomości.
16.02.2017
- Wziął udział w Walnym Zgromadzeniu przedstawicieli członków Gminnej Spółki Wodnej.
17.02.2017
- Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej reprezentowała Pana Wójta podczas spotkania zorganizowanego w Urzędzie Wojewódzkim dotyczącego kwestii Programu Rodzina 500 Plus.
- Pan Wójt spotkał się z przedstawicielem firmy Termator.
18.02.2017
- Pan Wójt wziął udział w Gminnych Igrzyskach Wsi.
- Uczestniczył w koncercie charytatywnym zorganizowanym dla Błażeja Malczuka.
- Wziął udział w zebraniu sprawozdawczym Ochotniczej Straży Pożarnej w Chroślu.
21.02.2017
- Spotkał się z Dyrektorem przedsiębiorstwa Energa w sprawie planowanych inwestycji budowy oświetlenia ulicznego na terenie gminy.
22.02.2017
- Pan Wójt spotkał się z wykonawcami usług świadczonych na rzecz Gminy w zakresie odśnieżania dróg.
23.02.2017
- Wziął udział w spotkaniu, na którym zaprezentowano oprogramowanie do ewidencji dróg.
24.02.2017
- Pan Wójt spotkał się z księdzem Markiem Wróblewskim z Parafii pw. Św. Faustyny Kowalskiej w Jamielniku, w celu omówienia planu wnioskowania o środki Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020, którymi dysponuje Lokalna Grupa Działania Ziemia Lubawska.
28.02.2017
- Podpisał umowę z firmą Skanska na budowę drogi Mszanowo - Nowe Miasto Lubawskie.
- Spotkał się z Prezesem Gminnej Spółdzielni „Samopomoc Chłopska” w Nowym Mieście Lubawskim w sprawie zakupu działki w Gryźlinach.
1.03.2017
- Pan Wójt spotkał się z Dyrektorem Agencji Nieruchomości Rolnych w Olsztynie w celu:
- ustalenia terminu przekazania Gminie budynku mieszkalnego w Nawrze, który wcześniej ma zostać wyremontowany przez ANR,
- sfinalizowania toczącej się od sześciu lat procedury nieodpłatnego przekazania nieruchomości Gminie Nowe Miasto Lubawskie,
- pozyskania bezzwrotnej dotacji na budowę dróg i kanalizacji na nieruchomościach wcześniej przejętych przez Gminę od Agencji Nieruchomości Rolnych.
- Pan Wójt spotkał się z Dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w celu omówienia postępu prac w zakresie budowy obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego oraz zakończenia realizacji budowy chodnika wzdłuż drogi krajowej nr 15.
- Spotkał się z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w sprawie wykreślenia z Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków budynku, w którym mieści się Społeczna Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Tylicach.
2.03.2017
- Uczestniczył w debacie dotyczącej planowanych zmian w ordynacji wyborczej.
- Dyrektor Gminnego Centrum Kultury wręczył w imieniu Wójta nagrody uczestnikom Memoriału Warcabowego im. Ks. K. Wróblewskiego w Gwiździnach.
3.03.2017
- Spotkał się z Sołtysami z terenu naszej Gminy, aby ich uhonorować w związku z obchodami Dnia Sołtysa oraz uczestniczył w uroczystości z okazji Samorządowego Dnia Sołtysa zorganizowanego przez Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
- Dyrektor Gminnego Centrum Kultury reprezentował Wójta podczas Obchodów Narodowego Dnia Żołnierzy Wyklętych w Jamielniku.
- Pani Kierownik Referatu Oświaty reprezentowała Wójta podczas obchodów Święta Patrona Szkoły Podstawowej w Gwiździnach.
6.03.2017
- Pan Wójt uczestniczył w Sesji Rady Gminy.
- Wziął udział w obchodach Dnia Kobiet pracowników Urzędu i jednostek podległych.
7.03.2017
- Wziął udział w obchodach Dnia Kobiet w sołectwach: Gryźliny, Jamielnik i Bagno.
8.03.2017
- Wziął udział w obchodach Dnia Kobiet w miejscowościach: Tylice, Pacółtowo i Gwiździny.
9.03.2017
- Wziął udział w obchodach Dnia Kobiet w Lekartach, Skarlinie, Nowym Dworze Bratiańskim i Bratianie.
10.03.2017
- Pan Wójt wręczył nagrody najlepszym hodowcom bydła mlecznego z terenu naszej gminy.
- Wziął udział w obchodach Dnia Kobiet w Chroślu.
13.03.2017
- Spotkał się z mieszkańcami Gryźlin i Jamielnika podczas zebrań wiejskich.
14.03.2017
- Spotkał się z mieszkańcami Mszanowa i Nawry podczas zebrań wiejskich.
15.03.2017
- Spotkał się z mieszkańcami Bagna podczas zebrania wiejskiego.
16.03.2017
- Pan Wójt wziął udział w zjeździe organizacji samorządowych.
17.03.2017
- Sekretarz Gminy reprezentowała Wójta podczas Gali z okazji Plebiscytu na Najpopularniejszego Sołtysa. Nagrodę srebrnego Sołtysa Wsi otrzymał Pan Michał Kamiński - sołtys wsi Jamielnik.
20.03.2017
- Spotkał się z Prezesem firmy KOMBUD w sprawie budowy budynku wielorodzinnego w Mszanowie, na działce naprzeciwko Urzędu.
- Kierownik Referatu Oświaty wręczyła nagrody w imieniu Wójta uczestnikom XVIII Gminnego Konkursu Ortograficznego.
- Spotkał się z przedstawicielem Stowarzyszenia Przystań w celu zapoznania się z ofertą wspólnej realizacji projektu skierowanego do rodzin, w których występuje problem uzależnienia od alkoholu oraz przemocy.
- Spotkał się z mieszkańcami Skarlina i Lekart podczas zebrań wiejskich.
21.03.2017
- Spotkał się z Dyrektorem Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Olsztynie w sprawie wspólnej realizacji inwestycji drogowych.
- Spotkał się z przedstawicielem z Agencji Nieruchomości Rolnych w Olsztynie w sprawie bezzwrotnego dofinansowania na budowę dróg oraz przejęcia od ANR nieruchomości.
- Spotkał się z mieszkańcami Nowego Dworu Bratiańskiego oraz Chrośla podczas zebrań wiejskich.
22.03.2017
- Spotkał się ze Starostą Nowomiejskim w sprawie remontu drogi powiatowej Nowy Dwór Bratiański-Lekarty-Skarlin.
- Spotkał się z mieszkańcami Pustek i Radomna podczas zebrań wiejskich.
23.03.2017
- Pan Wójt wręczył nagrody uczestnikom Turnieju Wiedzy Pożarniczej.
- Spotkał się z mieszkańcami Pacółtowa i Tylic podczas zebrań wiejskich.
24.03.2017
- Kierownik Referatu Oświaty reprezentowała Wójta podczas spotkania inauguracyjnego projektu 'E- kompetencje bez barier".
- Sekretarz reprezentowała Wójta podczas zebrania inauguracyjnego Powiatowej Rady Rynku Pracy.
24.03.2017
- Uczestniczył w Wojewódzkich Halowych Igrzyskach Samorządowych o Puchar Województwa Warmińsko Mazurskiego. Zdobyliśmy czwarte miejsce w klasyfikacji.
27.03.2017
- Spotkał się z Zastępcą Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Toruniu w celu omówienia możliwości realizacji wspólnych inwestycji drogowych.
- Spotkał się z mieszkańcami Gwiździn podczas zebrania wiejskiego.
28.03.2017
- Wziął udział we wspólnym posiedzeniu komisji Rady Gminy oraz w posiedzeniu Komisji Społecznej.
- Spotkał się z mieszkańcami Kaczku i Bratiana podczas zebrań wiejskich.
Ponadto w zakresie bieżącej działalności wójt i jego urzędnicy podejmowali następujące działania:
W okresie od 15 lutego do 30 marca br. wykonano następujące prace związane z drogami:
- przeprowadzono bieżące naprawy dróg gruntowych i szutrowych w sołectwach: Tylice, Gwiździny, Radomno, Pustki, Jamielnik, Nawra,
- przeprowadzono mechaniczne czyszczenie dróg asfaltowych w Bratianie i Gwiździnach,
- przeprowadzano prace porządkowe na ścieżce rowerowej oraz w pasie drogi gminnej w Bratianie,
- zdemontowano płoty przeciwśnieżne przy drogach gminnych,
- wycięto zakrzaczenia przy drodze gminnej w Bagnie.
Przeprowadzono zamówienia publiczne do 30 tys. euro na:
- dostawę artykułów biurowych i materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek na potrzeby Urzędu Gminy w Nowym Mieście Lubawskim,
- opracowanie Gminnej Ewidencji Zabytków i Programu opieki nad zabytkami Gminy Nowe Miasto Lubawskie.
Przeprowadzono zamówienia publiczne powyżej 30 tys. euro na:
- zastosowanie odnawialnych źródeł energii poprzez kompleksową modernizację systemu grzewczego w Szkole Podstawowej w Gwiździnach,
- przebudowę drogi gminnej Mszanowo – Nowe Miasto Lubawskie polegającej na kompleksowej przebudowie dróg lokalnych w miejscowości Mszanowo oraz gwarantującej szeroki dostęp do obiektów użyteczności publicznej i dróg powiatowych,
- przebudowę dróg gminnych w miejscowości Pacółtowo o nr 181040N oraz w miejscowości Bagno o nr 181057N,
- dostawę sprzętu komputerowego wraz z urządzeniami peryferyjnymi w ramach projektu: Wyrównywanie szans uczniów w szkołach w Bratianie i Jamielniku.
W Gminie Nowe Miasto Lubawskie według stanu na koniec lutego 2017 r. było 360 zarejestrowanych osób bezrobotnych (w tym 231 kobiet), czyli o 11 osób więcej niż według stanu na koniec stycznia 2017 r.,
W miejscowości Tylice (działka nr 141/1) zakończono budowę sieci wodociągowej o długości 115 m. Całkowita wartość inwestycji przekroczyła kwotę 14 tys. zł brutto.
W miejscowości Łąki Bratiańskie (działki nr 191/3 i 192/2) zakończono budowę sieci wodociągowej o długości 159,5 m. Całkowita wartość inwestycji wyniosła prawie 18 tys. zł brutto.
W dniu 20.03.2017 został złożony wniosek o dofinansowanie zadania „Budowa boiska sportowego wielofunkcyjnego ze skocznią w dal i bieżnią w Skarlinie” w ramach Programu rozwoju szkolnej infrastruktury sportowej 2017. Wartość zadania wyniesie prawie 450 tys. zł wnioskowane dofinansowanie prawie 225 tys. zł.
Pozytywnie rozpatrzono wniosek złożony przez Gminę w ramach FOGR-u na przebudowę drogi gminnej Tylice – PGR Tylice, dojazdowej do gruntów rolnych we wsi Tylice, na odcinku o długości 270 m – Etap III. Gmina otrzymała dofinansowanie w wysokości 90 000 zł. Planowany całkowity koszt inwestycji to prawie 220 tys. zł.
Wysoko oceniono złożony przez Gminę wniosek dotyczący Rozwoju elektronicznej administracji w gminie wiejskiej Nowe Miasto Lubawskie. Gmina otrzyma na realizację tej inwestycji dofinansowanie ze środków RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. Całkowity koszt projektu wyniesie prawie 813 tys. zł, a dofinasowanie prawie 690 tys. zł. Przedmiotem projektu jest uruchomienie 17 elektronicznych usług publicznych. Uruchomienie e-usług będzie połączone z wdrożeniem oraz modernizacją systemów informatycznych w Urzędzie Gminy, modernizacją infrastruktury sprzętowej oraz realizacją szkoleń podnoszących kwalifikacje pracowników Urzędu. Na terenie Gminy zostanie uruchomiony także punkt potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP. Zostanie zmodernizowany system podatków lokalnych wraz z udostępnieniem ich podatnikom poprzez rozwiązanie front Office. Ponadto w Urzędzie zostanie uruchomiony punkt potwierdzający profil zaufany ePUAP, a także zostanie zastosowany system elektronicznego obiegu dokumentów zintegrowanego z systemami zewnętrznymi, nastąpi ograniczenie barier w zakresie dostępu i realizacji spraw publicznych dla osób z ograniczoną sprawnością (niepełnosprawnych, starszych, z małymi dziećmi), zwiększeniu ulegnie bezpieczeństwo teleinformatyczne poprzez modernizację infrastruktury technicznej, nastąpi wzrost poziomu kompetencji cyfrowych pracowników Urzędu poprzez realizację szkoleń.
Wniosek o dofinansowanie zadania „Budowa ścieżki rowerowej Bratian – Iława – Etap I Bratian – Radomno” złożonego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego został uznany za poprawny po ocenie kryteriów formalnych. Czekamy na efekt oceny merytorycznej.
Wniosek o dofinansowanie zadania Zastosowanie odnawialnych źródeł energii poprzez instalację wykorzystującą energię słońca na budynku Urzędu Gminy złożonego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego spełnił wymogi formalne i został przekazany do oceny merytorycznej.
Operacja typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” pn. „Kompleksowa przebudowa dróg lokalnych w miejscowości Chrośle gwarantująca szeroki dostęp do obiektów użyteczności publicznej oraz dróg powiatowych” – została rozliczona. W dniu 29.03.2017 r. została przeprowadzona kontrola Urzędu Marszałkowskiego, której wynik jest pozytywny. Zgłoszono jedynie zastrzeżenie co do powierzchni założonych trawników, co w efekcie będzie skutkowało pomniejszeniem dofinansowania o 1 tys. zł.
Lubawska Spółka Komunalna przez kolejne 3 miesiące będzie odbierała odpady z terenu naszej gminy. Postępowanie w sprawie wyboru wykonawcy odbioru odpadów z terenu naszego sektora zostało unieważnione przez Związek Gmin Rejonu Ostródzko-Iławskiego „Czyste Środowisko” i będzie przeprowadzone kolejne. Harmonogram odbioru zostanie przekazany mieszkańcom w najbliższym czasie. Zostanie zachowana ciągłość odbioru odpadów komunalnych, co 2 tygodnie, w dotychczasowym systemie.
W dniach 15 i 16 lutego 2017 r. Dyrektor oraz inspektor Ośrodka Pomocy Społecznej przeprowadziły kontrolę Niepublicznego Żłobka Pod Wierzbą w Mszanowie. Zakres kontroli obejmował warunki i jakość świadczonej opieki nad dziećmi do lat 3. Kontrola wykazała, że Niepubliczny Żłobek „Pod Wierzbą” w okresie od maja 2016r. do dnia kontroli nie spełniał standardów dotyczących sprawowanej opieki gdyż:
1. Opiekunki zatrudnione w żłobku nie posiadały zaświadczenia do celów sanitarno-epidemiologicznych wymaganych ustawą, a jedna z opiekunek nie posiadała zaświadczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwskazań do wykonywania pracy na stanowisku opiekunki dziecięcej w żłobku. Dokumenty te zostały dostarczone po przeprowadzonej kontroli w dniu 23 lutego 2017r.
2. Ponadto opiekunki dziecięce zatrudnione w żłobku, posiadające wykształcenie średnie, nie odbyły 280 godzinnego szkolenia wymaganego ustawą. W związku ze złożonym przez Dyrektora żłobka oświadczeniem, że opiekunki zostały zgłoszone na w/w kurs, który ma się rozpocząć 22 lutego br. i zakończyć 31 marca br. zobowiązano Dyrektor do niezwłocznego dostarczenia zaświadczeń o jego ukończeniu, nie później niż do 15.04.2017r. Protokół z kontroli został opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej.
Warmińsko-Mazurskie Dni Rodziny w tym roku obchodzone są w terminie od 12 maja do 9 czerwca pod hasłem "Miłość w rodzinie nigdy nie zginie”. Dyrektor OPS prosi sołtysów o podanie terminów pikników i festynów do 20 kwietnia 2017r.
Zarządzenia wydane w okresie od 15 lutego do 31 marca 2017r.:
- 15.02.2017r. w sprawie zmiany planu finansowego Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie na 2017 rok oraz zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie Nowe Miasto Lubawskie odrębnymi ustawami na 2017 rok,
- 21.02.2017r. w sprawie zmiany zarządzenia w sprawie ustalenia podstawy obliczenia dotacji dla niepublicznych przedszkoli, niepublicznej szkoły podstawowej, niepublicznego oddziału przedszkolnego i niepublicznego zespołu wychowania przedszkolnego,
- 28.02.2017r. w sprawie realizacji pozamilitarnych przygotowań obronnych Gminy Nowe Miasto Lubawskie w 2017 roku,
- 28.02.2017r. w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy na 2017 rok,
- 28.02.2017r. w sprawie zmiany planu finansowego Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie na 2017 rok oraz zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie Nowe Miasto Lubawskie odrębnymi ustawami na 2017 rok,
- 1.03.2017r. w sprawie ustalenia harmonogramu zebrań wiejskich,
- 1.03.2017r. w sprawie określenia zasad oraz sposobu naliczania i wypłaty ekwiwalentu pieniężnego strażakom ochotniczych straży pożarnych za udział w działaniach ratowniczych lub szkoleniach pożarniczych,
- 1.03.2017r. w sprawie zmiany zasad (polityki) rachunkowości dotyczących projektu „Przebudowa drogi gminnej Mszanowo - Nowe Miasto Lubawskie (granica gminy, droga powiatowa nr 5500N) polegająca na kompleksowej przebudowie dróg lokalnych w miejscowości Mszanowo gwarantująca szeroki dostęp do obiektów użyteczności publicznej oraz dróg powiatowych” dofinansowanego ze środków PROW na lata 2014-2020,
- 8.03.2017r. w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy na 2017 rok,
- 8.03.2017r. w sprawie zmiany planu finansowego Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie na 2017 rok,
- 9.03.2017r. o zmianie zarządzenia w sprawie ustalenia harmonogramu zebrań wiejskich,
- 9.03.2017r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów, na rok szkolny 2017/2018 do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych, publicznych innych form wychowania przedszkolnego i klas pierwszych publicznych szkół podstawowych dla których Gmina Nowe Miasto Lubawskie jest organem prowadzącym,
- 15.03.2017r. w sprawie ustanowienia za wynagrodzeniem nieograniczonej w czasie służebności przesyłu na nieruchomości stanowiącej własność Gminy Nowe Miasto Lubawskie, położonej w Jamielniku,
- 29.03.2017r. w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2016.
Pobierz dane XML Sprawozdanie Wójta za okres od 15 lutego do 30 marca 2017 Drukuj informację Sprawozdanie Wójta za okres od 15 lutego do 30 marca 2017
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Wójt Tomasz Waruszewski |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2017-05-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt Tomasz Waruszewski |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2017-05-25 13:39:31 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2017-05-25 13:40:06 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2017-05-25 13:43:43 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1318 raz(y) |