ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Nowe Miasto Lubawskie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Sprawozdania

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Sprawozdanie z pracy za okres od 28 września do 25 października 2016

Informacja ogłoszona dnia 2016-11-04 09:27:32 przez Andrzej Januszewicz

Akapit nr 1 - brak tytułu

1.10.2016 Wójt
- uczestniczył w uroczystości z okazji jubileuszu 90-lecia działalności Ochotniczej Straży Pożarnej w Bratianie.
 
5.10.2016 Wójt
- uczestniczył w posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia.
 
6.10.2016 Wójt
- spotkał się z Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych w sprawie zaopiniowania planu remontu drogi Skarlin – Lekarty – Nowy Dwór Bratiański.
 
7.10.2016
- Pani Kierownik Referatu Oświaty reprezentowała Wójta podczas Inauguracji Roku Akademickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku.
 
10.10.2016 Wójt:
- spotkał się z Kierownikiem Sekcji Agencji Nieruchomości Rolnych w sprawie m.in. przekazania nieruchomości na rzecz Gminy,
- wziął udział w organizowanej przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego konferencji pt.:  „Sytuacja demograficzna Warmii i Mazur jako wyzwanie dla polityki społecznej i gospodarczej.”
 
11.10.2016 Wójt
- spotkał się Panią Marzeną Weisgerber – Dyrektorem Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Jamielniku w sprawach dotyczących planowanych zmian w oświacie.
 
12.10.2016 Wójt:
- zawarł akt notarialny na sprzedaż lokalu nr 1 przy ulicy Welskiej 7 w Bratianie,
- uczestniczył w  uroczystych obchodach XX-lecia działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej w Nowym Mieście Lubawskim.
 
13.10.2016 Wójt:
- podpisał umowę o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko - Mazurskiego na lata 2014 - 2020 polegającego na zamianie istniejącego ogrzewania elektrycznego, na instalację c.o. wraz z kotłownią kontenerową na biomasę w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Wróblewskiego w Gwiździnach. Koszt całego zadania szacuje się na blisko 400 tys. zł. Otrzymana dotacja wynosi 336 884 zł, a wkład własny gminy: 59 450 zł.
- Jako Gospodarz uczestniczył w obchodach Dnia Edukacji Narodowej, na którym wyróżniono najlepszych nauczycieli.
 
14.10.2016 Wójt
- zawarł akt notarialny na sprzedaż działki budowlanej 216/82 obręb Jamielnik.
 
17.10.2016 Wójt:
- spotkał się z przedstawicielem firmy prowadzącej nadzór budowlany nad kilkoma inwestycjami drogowymi na terenie naszej Gminy,
- spotkał się z projektantem dróg,
- spotkał się z przedstawicielem powiatowym PiS – Panem Mieczysławem Łydzińskim w sprawach bieżących gminy.
 
18.10.2016 Wójt
- uczestniczył w III Kongresie Energetycznym organizowanym przez Wójta Gminy Kurzętnik.
 
19.10.2016 Wójt:
- uczestniczył w odbiorze drogi Bratian – Nawra oraz ścieżki pieszo-rowerowej,
- wziął udział w obchodach X Rocznicy nadania imienia Jana Pawła II Zespołowi Szkół w Jamielniku,
- spotkał się w celu ustalenia zasad współpracy przy realizacji projektu dotyczącego budowy oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Nowe Miasto Lubawskie w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
- Dyrektor Gminnego Centrum Kultury reprezentował Wójta na Konferencji Jubileuszowej z okazji 70-lecia działalności  Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Bogusławskiej w Nowym Mieście Lubawskim.
 
20.10.2016 Wójt:
- spotkał się wykonawcą audytów energetycznych dla obiektów szkół podstawowych w Skarlinie i Tylicach, abyśmy mogli aplikować o środki na termomodernizację tych obiektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014 – 2020,
- winszował mieszkance Gryźlin z okazji 90- tych urodzin,
- uczestniczył w obchodach Dnia Seniora w Skarlinie.
 
21.10.2016
- Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej reprezentowała Wójta podczas podsumowania XVIII Warmińsko-Mazurskich Dni Rodziny.
- Dyrektor Gminnego Centrum Kultury reprezentował Wójta w uroczystości z okazji III rocznicy zespołu „SAMI SWOI”.
 
24.10.2016 Wójt:
- spotkał się z Burmistrzem Nowego Miasta Lubawskiego w sprawie budowy kanalizacji na osiedlu w Łąkach Bratiańskich od ul. Iławskiej,
- uczestniczył we wspólnym posiedzeniu Komisji Rady Gminy.
 
25.10.2016 Wójt:
- spotkał się z Dyrektorem Olsztyńskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawach dotyczących realizowanej inwestycji budowy chodnika przy drodze krajowej nr 15 w Bratianie,
- spotkał się z Kierownikiem Sekcji Agencji Nieruchomości Rolnych w sprawie nieodpłatnego przekazania nieruchomości,
- wziął udział w Zgromadzeniu Związku Gmin „Czyste Środowisko”,
- na zaproszenie Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów Dyrektor Gminnego Centrum Kultury reprezentował Wójta w obchodach Dnia Seniora.
 
            Ponadto w zakresie bieżącej działalności wójt i jego urzędnicy podejmowali następujące działania:
- W okresie od 27 września do 24 października br. wykonano następujące prace związane z drogami:
- nawieziono kruszywo kamienne na drogę gminną w Jamielniku oraz żwir na drogę gminną w Nawrze (150 ton),
- poprawiono wjazdy z masy bitumicznej  na drodze gminnej w Bratianie (ul. Grunwaldzka),
- udrożniono przepust drogowy w Bratianie, przeprowadzono czyszczenie studzienek kanalizacji deszczowej w Jamielniku,
- zamontowano bariery ochronne przy drodze gminnej w Kaczku oraz tablice ogłoszeniowe w Gryźlinach, Bratianie i Pacółtowie,
- zamontowano lustra drogowe przy szkole w Gwiździnach oraz na skrzyżowaniu ulic Kościelnej i Grunwaldzkiej w Bratianie, naprawiono znaki drogowe w Bratianie, ustawiono znaki drogowe zakazu postoju w Bratianie przy ul. Górnej oraz w Radomnie przy cmentarzu na drodze w kierunku Taborów, 
- przeprowadzono wykaszanie poboczy dróg gminnych oraz placów zieleni,
- wycięto zakrzaczenia przy drodze gminnej w Bratianie oraz przy drodze gminnej Bratian – Nawra – Marzęcice.
 
Przeprowadzono zamówienia publiczne do 30 tys. euro na:
- dostawę dwóch przełączników programowalnych na potrzeby Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
- opracowanie studium wykonalności dla projektu: Budowa ścieżki rowerowej Bratian-Iława – Etap I Bratian-Radomno,
- wykonanie dokumentacji projektowych dla sieci wodociągowych w miejscowościach położonych na terenie Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
- wykonanie audytów energetycznych dla budynku Szkoły Podstawowej w Skarlinie oraz budynku Społecznej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Tylicach.
 
W Gminie Nowe Miasto Lubawskie według stanu na koniec września br. było 319 zarejestrowanych osób bezrobotnych, czyli o 8 osób mniej niż według stanu na koniec sierpnia 2016 r.
Gmina złożyła wniosek  o dofinansowanie projektu „Rozwój elektronicznej administracji w gminie wiejskiej Nowe Miasto Lubawskie” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2014 - 2020. W ramach projektu zamierzamy przede wszystkim zmodernizować system oprogramowania w podatkach, aby mieszkańcy mogli po zalogowaniu sprawdzić informacje na temat wysokości podatków, stanu zaległości oraz dokonywać wpłat na indywidualne konta. W ramach projektu ma zostać stworzona możliwość potwierdzania podpisu elektronicznego. Projekt polegający na wymianie oprogramowania, zakupie sprzętu i przeszkoleniu pracowników opiewa na kwotę przekraczającą 800 tys. zł., w tym wartość dofinansowania wynosi prawie 700 tys. zł.
W dniu 21 września br. dokonano odbioru prac remontowych na zbiorowej mogile z czasów II wojny światowej w Skarlinie. Koszt remontu wyniósł 7000 zł i w całości został sfinansowany przez Radę Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa oraz Wojewodę. Zadanie zostało rozliczone.
Zakończono realizację zadania związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Nowe Miasto Lubawskie. Gmina jest w trakcie rozliczania tego zadania. Według umowy wartość zadania wynosi ponad 29 tys. zł, w tym dofinansowanie wynosi prawie 25 tys. zł. W dniu 14 października 2016 r. wystąpiliśmy o aneksowanie umowy w związku ze zwiększeniem wartości zadania. Po zmianach wartość całkowita wyniesie prawie 37 tys. zł, a dofinansowanie przekroczy kwotę 31 tys. zł.
W dniu 14 października 2016 r. został podpisany aneks do umowy Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z budową odcinka sieci wodociągowej we wsi Pacółtowo. W wyniku naniesionych korekt we wniosku o dofinansowanie wysokość kwoty dofinansowania wynosi obecnie 960 tys. zł.
W dniu 19 października 2016 r. ponownie został złożony wniosek pn. Zastosowanie odnawialnych źródeł energii poprzez instalację wykorzystującą energię słońca na budynku Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie. Wartość całkowita wyniesie prawie 238 tys. zł, a dofinansowanie 196 tys. zł. Poprzednio złożony wniosek nie został zakwalifikowany do dofinansowania.
Gmina otrzymała odpowiedź z Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, z której wynika, że zalegające w korycie rzeki Drwęcy drzewa zostaną wyłącznie podcięte, tak aby udrożnić koryto oraz umożliwić swobodny spływ wód, gdyż na terenie rezerwatu przyrody rumosz drzewny należy pozostawić w całości lub fragmentach w korycie rzeki. Prace zostaną wykonane jesienią.
W związku z podjętymi przez Związek Gmin Warmińsko-Mazurskich działaniami, zostały złożone do Ministra Zdrowia dwie interpelacje poselskie przez posła Jerzego Wojciecha Małeckiego i posła Jacka Protasa w sprawie konieczności pilnej zmiany Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 listopada 2015 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi. Ponadto Gmina otrzymała odpowiedź od Głównego Inspektora Sanitarnego na nasz wniosek skierowany do Ministra Zdrowia, z której wynika, że Gminy miały wystarczający czas na dostosowanie wody do wymogów jakościowych wynikających z Rozporządzenia (od 2000 roku), i w związku z dużą skalą nieprawidłowości związanych z zaopatrzeniem w wodę Najwyższa Izba Kontroli podjęła decyzję o przeprowadzeniu ogólnopolskiej kontroli tego obszaru.
W dniach od 19 do 20 października w przetargach ustnych nieograniczonych sprzedano 3 działki budowlane w miejscowości Jamielnik - kwota łączna uzyskana ze sprzedaży to 57.990 zł netto.
W miejscowości Bagno odłowiono 20 psów, w tym 18 szczeniąt. Wszystkie zostały przekazane do domów tymczasowych lub do adopcji.
Na wniosek mieszkańców gminy i zainteresowanych stron wznowiono postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz decyzji o warunkach zabudowy dla wiatraków mających powstać w okolicy Nowego Dworu Bratiańskiego, Chrośla, Gryźlin i Skarlina.
W przyszłym miesiącu planujemy zakup i nasadzenie drzew - spełnienie obowiązku nałożonego decyzjami na wycinkę.
Związek Gmin Rejonu Ostródzko-Iławskiego "Czyste Środowisko" odpowiedział na nasze pismo w sprawie odpadów z cmentarzy, iż będą one odbierane na dotychczasowych zasadach, tj. nadal zarządcy cmentarzy składają deklaracje i na tej podstawie mają odbierane odpady (nie zawierają indywidualnych umów z firmami komunalnymi).
Raport ze stanu realizacji inwestycji:
- ul. Okrężna w Bratianie – zakończono prace związane z podbudową drogi, obecnie trwają przygotowania do ułożenia dwóch warstw masy bitumicznej,
- droga w Łąkach Bratiańskich stanowiąca dojazd do ul. Kolejowej – trwają prace wykończeniowe, pod koniec października uruchomione zostanie oświetlenie drogowe,
- droga Bratian - Nawra - Marzęcice etap I oraz ścieżka pieszo –rowerowa – w dniu 19 października br. odbył się końcowy odbiór techniczny zadania, pod koniec października uruchomione zostanie oświetlenie drogowe,
- dojazd do bloków i plac manewrowy w Gwiździnach – w dniu 25 października br. Zakład Usług Komunalnych rozpoczął budowę, inwestycja zgodnie z umową ma zostać zakończona do końca listopada br.
- droga Chrośle – wykonano podbudowę drogi i położono pierwszą warstwę masy bitumicznej, trawa budowa zjazdów na posesje,
- budynek komunalny w Jamielniku (I segment) - ocieplono budynek styropianem, rozpoczęto montaż instalacji wewnętrznych.
- Prace związane z realizacją zadania pn.  „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 15 na odcinku Łąki Bratiańskie – Bratian” (budowa chodnika przy DK 15 w Bratianie) są na etapie budowy kolektora odprowadzającego wody opadowe i budowy kanału technologicznego. Wykonawcą zadania jest firma SKANSKA. Określony w umowie termin zakończenia inwestycji wyznaczono na dzień 27 grudnia br.
Policja pismem z dnia 22 września br. poinformowała, że sprawę stanu technicznego obory oraz zbiornika do gromadzenia ścieków na działce w Kaczku przekazano do Sądu Rejonowego w Nowym Mieście Lubawskim celem rozpoznania. Dnia 16 września Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję nakazującą usunięcie nieprawidłowości polegających na nieodpowiednim stanie technicznym budynku inwentarskiego (obory) położonego na działce nr 1100, obręb Bratian (nieodpowiedni stan techniczny zbiornika do gromadzenia ścieków).
Pan Wójt serdecznie podziękował członkom Towarzystwa Ziemi Lubawskiej, a w szczególności Panu Markowi Połomskiemu oraz członkom Ochotniczej Straży Pożarnej w Chroślu, Radnemu oraz mieszkańcom Chrośla za zaangażowanie w prace porządkowe na cmentarzu w Chroślu oraz za zaangażowanie w przywrócenie odpowiedniej czci w tym miejscu.
W związku ze zgłoszeniami dotyczącymi umieszczania reklam na naszych przystankach autobusowych oraz tablicach ogłoszeń uprzejmie prosimy o jak najszybsze przekazywanie zgłoszeń bezpośrednio do Komendy Powiatowej Policji. Czyn taki jest karalny. Zgodnie z art. 63a kodeksu wykroczeń, ten kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nieprzeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek, albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody zarządzającego tym miejscem, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny. Podkreślić należy, że egzekwowanie odpowiedzialności za powyższe wykroczenie nie jest jednak łatwe. Służby porządkowe są często bezsilne, gdyż karze podlega rozwieszający reklamy, a nie ich zleceniodawca. W praktyce oznacza to konieczność złapania sprawcy na gorącym uczynku.
Zarządzenia wydane w okresie międzysesyjnym:
- 28.09.2016r. w sprawie zmiany planu finansowego Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie na 2016 rok oraz zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie odrębnymi ustawami na 2016 rok,
- 30.09.2016   w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2016 rok,
- 30.09.2016   w sprawie zmiany planu finansowego Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie na 2016 rok oraz zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie odrębnymi ustawami na 2016 rok,
- 3.10.2016r.   w sprawie sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości lokalowej nr 1 położonej przy ul. Welskiej w Bratianie, stanowiącej własność Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
- 5.10.2016 w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2016 rok,
- 5.10.2016 w sprawie zmiany planu finansowego Urzędu Gminy,
- 12.10.2016r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji za 2016 rok w Urzędzie Gminy oraz powołania komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych do jej przeprowadzenia,
- 17.10.2016r. w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2016 rok,
- 19.10.2016r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji,
- 20.10.2016r. w sprawie powołania komisji ds przeprowadzenia naboru na stanowisko: podinspektor ds pozyskiwania środków zewnętrznych  i promocji gminy,
- 21.10.2016r. w sprawie sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości (dz. Nr 217/75 obręb Jamielnik) stanowiącej własność Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
- 21.10.2016r. w sprawie sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości (dz. Nr 217/76 obręb Jamielnik) stanowiącej własność Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
- 21.10.2016r. w sprawie sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości (dz. Nr 217/77 obręb Jamielnik) stanowiącej własność Gminy Nowe Miasto Lubawskie.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Tomasz Waruszewski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-11-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Tomasz Waruszewski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-11-04 09:26:55
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-11-04 09:27:32
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-11-04 09:27:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1628 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony