ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Nowe Miasto Lubawskie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Sprawozdania

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Sprawozdanie Wójta za okres od 30 listopada do 28 grudnia 2016

Informacja ogłoszona dnia 2017-01-02 07:46:56 przez Andrzej Januszewicz

Akapit nr 1 - brak tytułu

30.11.2016
- Pan Wójt wraz ze Skarbnikiem i Sekretarzem złożyli wyjaśnienia w Komendzie Powiatowej Policji w Działdowie w sprawie prowadzonego postępowania rozpoznawczego w związku ze złożonym do Centralnego Biura Antykorupcyjnego doniesieniem o przekroczenie uprawnień w zakresie wydania odmownej decyzji o przyznaniu zwolnienia podatkowego przedsiębiorcy na mocy uchwały Rady Gminy Nowe Miasto Lubawskie Nr XIV/79/2011 z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis.  
1.12.2016
- Pan Wójt podpisał aneks do umowy o dofinansowanie budowy drogi w Chroślu w związku z uzyskanymi oszczędnościami poprzetargowymi.
- Spotkał się z Zastępcą Dyrektora Departamentu Rozwoju Obszarów Wiejskich i Rolnictwa w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko – Mazurskiego w celu omówienia możliwości pozyskania środków na realizację inwestycji gminnych.
- Spotkał się z przedstawicielem Agencji Nieruchomości Rolnych w celu omówienia spraw związanych z przejęciem budynku w Nawrze i innych nieruchomości oraz możliwości pozyskania środków na realizację inwestycji gminnych.
- Spotkał się z Dyrektorem Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. w sprawie przebudowy odcinka sieci gazowej kolidującego z budową drogi w Pacółtowie.
- Spotkał się z Zastępcą Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie zalegalizowania i wykonania zjazdu z drogi krajowej w Łąkach Bratiańskich. Działanie to otworzy Gminie drogę do uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i sprzedaży działek budowlanych. Wójt zabiegał również o poszerzenie zjazdów do nieruchomości prywatnych, na których prowadzona jest działalność gospodarcza. 
5.12.2016
- Kierownik Referatu Oświaty oraz Sekretarz spotkały się z mieszkańcami Nowego Dworu Bratiańskiego w sprawie organizacji dowożenia dzieci.
- Pan Wójt winszował z okazji 90 – tych urodzin mieszkance Chrośla.
6.12.2016
- Pan Wójt uczestniczył w posiedzeniu wspólnym Komisji Rady Gminy.
7- 8.12.2016
- Pan Wójt wziął udział w X Kongresie Prawa Oświatowego.
- Inspektor ds. ochrony środowiska uczestniczyła w Zgromadzeniu Związku Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego „Czyste Środowisko” oraz w posiedzeniu Zarządu i Komisji Rewizyjnej Gminnej Spółki Wodnej Nowe Miasto Lubawskie.
- Inspektor ds. rozwoju lokalnego spotkał się z mieszkańcami Pustek w celu przeprowadzenia konsultacji w sprawie nadania nazw ulicom.
10.12.2016
- Pan Wójt uczestniczył w uroczystości oddania drogi w Nawrze.
12.12.2016
- Pan Wójt spotkał się z Przewodniczącą Rady Rodziców Szkoły Podstawowej im. ks. K. Wróblewskiego w Gwiździnach w sprawie ewentualnych zmian w organizacji sieci szkół.
- Winszował z okazji 90-tych urodzin mieszkance Bagna.
- Uczestniczył w posiedzeniu Zarządu Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych.
13.12.2016
- Pan Wójt spotkał się z Przewodniczącą Koła Gospodyń Wiejskich w Skarlinie.
- Kierownik Referatu Oświaty wręczyła nagrody uczestnikom Gminnego Konkursu Matematycznego dla uczniów klas I-III, organizowanego w Szkole Podstawowej im. ks. K. Wróblewskiego w Gwiździnach.
14 - 16.12.2016
- Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej wzięła udział w uroczystości przekazania Powiatowemu Środowiskowemu Domowi Samopomocy nowego busa do przewozu osób niepełnosprawnych.
- Kierownik Referatu Oświaty oraz Sekretarz uczestniczyły w spotkaniu z Warmińsko- Mazurskim Kuratorem Oświaty w Olsztynie w celu omówienia zmian w szkolnictwie.
- Komendant Ochotniczych Straży Pożarnych uczestniczył w spotkaniu komendantów gminnych, prezesów, naczelników OSP w sprawie ogólnopolskiej kampanii społecznej „Czad i Ogień. Obudź czujność." Na spotkaniu przedstawiono również informacje na temat dofinansowania Ochotniczych Straży Pożarnych ze środków Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
18.12.2016
- Pracownik referatu oświaty w imieniu pracowników Urzędu wręczyła upominki podopiecznym Domu Dziecka w Pacółtowie podczas wspólnego kolędowania zorganizowanego przez Gminne Centrum Kultury. Dzieciom prezenty przekazali również Radni i Sołtysi, za co serdecznie dziękujemy.
19.12.2016
- Dwunastu parom obchodzącym jubileusz 50-lecia pożycia małżeńskiego wręczyłem medale „Za długoletnie pożycie małżeńskie”. W uroczystości uczestniczyło również 5 par obchodzących jubileusz 60-lecie pożycia małżeńskiego.
20.12.2016
- Pan Wójt uczestniczył w posiedzeniu Rady Powiatowej Izby Rolniczej w Powiecie Nowomiejskim, na którym omówiono miedzy innymi: problemy związane z lokowaniem wielkoprzemysłowych ferm trzody chlewnej w centrach wsi, omówiono zagrożenia dla powiatu nowomiejskiego w związku z szerzącymi się zakaźnymi chorobami wirusowymi Afrykańskiego Pomoru Świń i Ptasiej Grypy.
- Spotkał się z mieszkańcami Gminy podczas Wigilii dla samotnych.
21.12.2016
- Pan Wójt spotkał się z Zastępcą Dyrektora Departamentu Rozwoju Obszarów Wiejskich i Rolnictwa w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
- Spotkał się również z przedstawicielką Agencji Nieruchomości Rolnych w celu omówienia spraw związanych z przejęciem i remontem budynku w Nawrze 44 oraz uzupełnienia wniosków o udzielenie bezzwrotnej pomocy finansowej na budowę dróg w Małej Nawrze i Gwiździnach.
- Podpisał umowę o dofinansowanie projektu oświatowego, który ma być realizowany w Zespołach Szkół w Bratianie i Jamielniku.
- Uczestniczył w spotkaniu świątecznym z pracownikami Urzędu i podległych jednostek.
22.12.2016
- Pan Wójt uczestniczył w posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia.
28.12.2016
- Wziął udział w Zgromadzeniu Związku Gmin Północnego Mazowsza.
 
Ponadto w zakresie bieżącej działalności wójt i jego urzędnicy podejmowali następujące działania:
            W okresie od 29 listopada do 27 grudnia br. wykonano następujące prace związane z drogami:
- nawieziono kruszywo kamienne w celu naprawy następujących dróg gruntowych: droga Nawra – Marzęcice, droga w Kaczku, ul. Spacerowa w Jamielniku, ulice Zamkowa, Zatorze i Piaskowa w Bratianie,
- przeprowadzono odśnieżanie dróg, chodników, parkingów oraz zwalczanie gołoledzi,
- wyrównano drogi gminne: Radomno – Tabory i Bratian – Chrośle, 
- zamontowano płoty przeciwśnieżne przy drogach gminnych, wyczyszczono studzienki kanalizacyjne w Bratianie przy ul. Okrężnej, ustawiono lustra drogowe na drogach gminnych w Bratianie i Gryźlinach,
- wycięto zakrzaczenia przy ścieżce pieszo-rowerowej.
 
Przeprowadzono zamówienia publiczne powyżej 30 tys. euro na zakup biletów dla uczniów Szkół Podstawowych i Gimnazjów z terenu gminy Nowe Miasto Lubawskie w okresie od 01.01.2017 do 23.06.2017.
Przeprowadzono zamówienia publiczne do 30 tys. euro na:
- dostawę wozu strażackiego lekkiego dla OSP w Jamielniku,
- dostawę dwóch laptopów z oprogramowaniem i akcesoriami,
- wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania: „Kompleksowa termomodernizacja obiektów gminnych”,
- dostawę ekogroszku do Świetlicy Wiejskiej w Gwiździnach w roku 2017,
- dostawę oleju opałowego lekkiego na potrzeby Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
- dostawę peletu do kotłowni w Świetlicy Wiejskiej w Mszanowie.
 
W Gminie Nowe Miasto Lubawskie według stanu na koniec listopada 2016 r. było 285 zarejestrowanych osób bezrobotnych, w tym 198 osób to kobiety. Jest to jeden z najniższych w historii gminy wskaźników bezrobocia, świadczący zarazem, że problem braku pracy w naszej gminie dotyczy głównie kobiet. W bieżącym roku w gminie NML nastąpił największy spadek liczby osób bezrobotnych ze wszystkich gmin powiatu. Bezrobocie zmniejszyło się o 151 osób, a w całym powiecie o 600 osób. Powiat nowomiejski aktualnie znajduje się na trzecim miejscu w województwie, po powiatach olsztyńskim i iławskim, pod względem najniższego wskaźnika bezrobocia.
Zadanie Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Nowe Miasto Lubawskie zostało rozliczone, a środki w kwocie 31 109 zł zostały wpłacone na konto gminy.
Zadanie „Przebudowa drogi gminnej Bratian – Marzęcice – Etap I wraz ze ścieżką pieszo – rowerową” zostało rozliczone środki w wysokości 1 342 526 zł zostały wpłacone na konto gminy.
W dniu 20.12.2016 r. ukazała się lista operacji informująca o kolejności przysługiwania pomocy na operacje typu "Gospodarka wodno-ściekowa" w ramach Podstawowych usług i odnowy wsi na obszarach wiejskich, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Nasz wniosek dotyczący modernizacji systemu zaopatrzenia w wodę uplasował się na bardzo wysokim 5 miejscu, na 111 złożonych wniosków.
W zakresie realizacji inwestycji:
- zakończono przebudowę ul. Okrężnej w Bratianie,
- zakończono przebudowę ul. Kasztanowej w Jamielniku,
- zakończono budowę budynku mieszkalnego szeregowego, zlecono montaż liczników przedpłatowych energii elektrycznej,
- zakończono budowę placu manewrowego i drogi dojazdowej do budynków wielorodzinnych byłego PGR w Gwiździnach,
- trwa budowa chodnika przy DK15 w Bratianie – stan zaawansowania prac szacuje się na 70 %,
- zakończono budowę sieci wodociągowej w Jamielniku na działkach nr 216/69, 216/78, 216/87. Oddana do użytkowania sieć ma 365 m długości.
- zakończono budowę odcinka sieci kanalizacji sanitarnej w Mszanowie na dz. nr 760/29 i 742/2, do strefy przemysłowej po byłym zakładzie Humdrex. Oddano do użytkowania odcinek sieci o długości 155 metrów.
 
Zarządzenia wydane w okresie od 30 listopada do 29 grudnia 2016r.:
 
30.11.2016r.:
- w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy na 2016 rok,
- w sprawie zmiany planu finansowego Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie na 2016 rok oraz zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie odrębnymi ustawami na 2016 rok,
1.12.2016r.:
- w sprawie zmiany zarządzenia w sprawie powołania składu Gminnego Zespołu ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie przy Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mszanowie,
-  w sprawie powołania Jednostki Realizującej Projekt (JRP) „Zastosowanie odnawialnych źródeł energii poprzez kompleksową modernizację systemu grzewczego w Szkole Podstawowej w Gwiździnach”,
- w sprawie dostępu do informacji publicznej, w tym udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania, udostępniania dokumentów zawierających informację publiczną, w których znajdują się dane podlegające ochronie oraz udostępniania aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych w Urzędzie Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie,
- 12.12.2016r. w sprawie określenia formy przekazywania sprawozdań budżetowych przez kierowników gminnych jednostek budżetowych,
13.12.2016r.:
- w sprawie dokonania zmian w budżecie Gmina na 2016 rok,
- w sprawie zmiany planu finansowego Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie na 2016 rok oraz zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie odrębnymi ustawami na 2016 rok,
19.12.2016r.:
- w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
- w sprawie Regulaminu wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
-  w sprawie wprowadzenia Instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone"  oraz zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony w Urzędzie Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
21.12.2016r.:
- w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości (dz. nr 216/79 obręb Jamielnik) stanowiącej własność Gminy Nowe Miasto Lubawskie,
- w sprawie dokonania zmian w budżecie Gmina na 2016 rok,
-  w sprawie zmiany planu finansowego Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie na 2016 rok oraz zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie odrębnymi ustawami na 2016 rok,
22.12.2016r.:
- w sprawie scentralizowanych zasad rozliczeń podatku VAT w Gminie Nowe Miasto Lubawskie i jej jednostkach budżetowych,
-  w sprawie  powołania komisji ds. przeprowadzenia naboru na stanowisko Podinspektora ds. księgowości budżetowej.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wójt Tomasz Waruszewski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-12-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wójt Tomasz Waruszewski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-01-02 07:46:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-01-02 07:46:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-01-02 07:46:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1388 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony