ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Nowe Miasto Lubawskie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Utrzymanie czystości i porządku

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zezwolenie na świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy - procedura

Informacja ogłoszona dnia 2008-06-27 11:47:46 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Zezwolenie

na świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.

Zezwolenie na świadczenie usług w zakresie:

1) odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
2) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

Wymagane informacje i dokumenty

Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r., Nr 236, poz. 2008) oraz Zarządzeniem Nr I/18/06 Wójta Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie z dnia 22 maja 2006 r. w sprawie wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu gminy Nowe Miasto Lubawskie, w szczególności wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać:

- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy oraz jego NIP i Regon,
- określenie przedmiotu i obszaru działania,
- określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem,
- informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług,
- proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności,
- określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia,
- inne wymagania szczególne wynikające z odrębnych przepisów, w tym wymagania z zakresu standardu sanitarnego wykonywanych usług, ochrony środowiska i obowiązku prowadzenia dokumentacji działalności objętej wnioskiem,
- przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na odbiór odpadów komunalnych dodatkowo musi określić: rodzaje odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości, sposób postępowania z poszczególnymi rodzajami odpadów komunalnych, sposób realizacji obowiązku ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji, miejsca odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych zgodnie z zapisami w Gminnym Planie Gospodarki Odpadami,
- przedsiębiorcy ubiegający się wyłącznie o zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych powinien udokumentować gotowość ich odbioru przez stację zlewną,

Dokumenty:

- zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarczej lub zaświadczenie o wpisie do Krajowego Rejestru Sądowego,
- zaświadczenie o braku zaległości podatkowej z US i zaległości w płaceniu składek ZUS,
- kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości, na której prowadzona jest działalność (zaplecze techniczno-biurowe),
- kserokopie dowodów rejestracyjnych pojazdów wykorzystywanych przy realizacji przedmiotowej działalności,
- inne dokumenty w zależności od prowadzonej działalności (np. kserokopia pozwolenia na transport odpadów, oświadczenia dot. spełniania przez wymienione we wniosku pojazdy asenizacyjne wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. z 2002 r. Nr 193, poz. 628 ze zm.) itp.

Opłata skarbowa

Przed rozpatrzeniem podania (wniosku) o wydanie Zezwolenie na wykonywanie działalności usługowej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (od każdej usługi oddzielnie) należy uiścić opłatę skarbową w wysokości:

- opłata skarbowa - 107 zł.
Kserokopię dokonanej opłaty skarbowej załączyć do wniosku o wydanie Zezwolenia.
Opłata do uiszczenia w kasie lub Punkcie Obsługi Interesanta Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie w Mszanowie.

Podstawa prawna dotycząca opłat skarbowych.

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225, poz. 1635) część III, pkt. 41 i 42 załącznika do ustawy.

Miejsce złożenia dokumentów.

Sekretariat Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie ul. Podleśna 1, Mszanowo.

Termin załatwienia sprawy.

Do 30 dni, a w przypadku szczególnie skomplikowanym do 2 miesięcy.

Osoba odpowiedzialna.

Inspektor Eugeniusz Sobczyk, pokój Nr 10, tel. 056 472 63 03.

Tryb odwoławczy.

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu 82-300 Elbląg ul. Związku Jaszczurczego 14A za pośrednictwem Wójta Gminy Nowe Miasto Lubawskie (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie ul. Podleśna 1 w Mszanowie) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Podstawa prawna.

Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tj. Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz 1071 ze zm.),
Art. 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ze zm.).


Mszanowo dnia 06.01.2009 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Eugeniusz Sobczyk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-06-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Eugeniusz Sobczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-06-26 14:13:43
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-06-27 11:47:46
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-05-18 15:13:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1761 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony