ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Nowe Miasto Lubawskie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Regulamin organizacyjny

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

ZARZĄDZENIE NR 6/2015 WÓJTA GMINY NOWE MIASTO LUBAWSKIE Z/S W MSZANOWIE z dnia 19 stycznia 2015 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie

Informacja ogłoszona dnia 2016-03-29 09:44:50 przez Andrzej Januszewicz

Akapit nr 1 - brak tytułu

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm.), zarządzam, co następuje:
§ 1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie stanowiący załącznik do Zarządzenia nr 131/2013 z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie, zmienia się w ten sposób że:
1) w rozdziale 3 Kierownictwo i organizacja urzędu w paragrafie 10 w ustępie 3 punkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4)  Referat budżetu i finansów (RF)”;
2) w rozdziale 3 Kierownictwo i organizacja urzędu w paragrafie 10 w ustępie 3 po punkcie 4 dodaje się punkt 4a o następującej treści:
„4a)  Referat podatków i opłat (RF)”;
3) w rozdziale 4 Zasady funkcjonowania urzędu w paragrafie 14 ustęp 3 otrzymuje brzmienie:
„3.  Skarbnik Gminy nadzoruje pracę:
1) Referatu budżetu i finansów,
2) Referatu podatków i opłat.”;
4) w Rozdziale 7 Struktura organizacyjna urzędu oraz zakresy czynności poszczególnych komórek organizacyjnych w paragrafie 28 punkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1)  Kierownik Referatu budżetu i finansów, którym jest Skarbnik;”;
5) w Rozdziale 7 Struktura organizacyjna urzędu oraz zakresy czynności poszczególnych komórek organizacyjnych w paragrafie 28 po punkcie 1 dodaje się punkt 1a w brzmieniu
„1a)  Kierownik Referatu podatkowego;”;
6) w Rozdziale 7 Struktura organizacyjna urzędu oraz zakresy czynności poszczególnych komórek organizacyjnych paragraf 30 otrzymuje brzmienie:
„§ 30. 1.  Do zadań Referatu budżetu i finansów należy planowanie i realizacja budżetu Gminy, prowadzenie rachunkowości i obsługa finansowo-księgowa Urzędu, wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych pracowników Urzędu, prowadzenie spraw podatku VAT, którego podatnikiem jest Gmina.
2. W skład Referatu budżetu i finansów (RF) wchodzą:
1) Kierownik,
2) Zastępca skarbnika,
3) Stanowisko ds. księgowości.
3. Do zakresu działania Referatu budżetu i finansów należy:
1) przygotowywanie projektów uchwał budżetowych wraz z objaśnieniami oraz projektów zmian w uchwale budżetowej;
2) sporządzanie wieloletniej prognozy finansowej;
3) przekazywanie gminnym jednostkom organizacyjnym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków oraz współpraca w zakresie planowania budżetu i jego zmian;
4) prawidłowa i terminowa realizacja budżetu w zakresie pobierania i gromadzenia dochodów oraz wydatkowania środków pieniężnych zgodnie z ustawą o finansach publicznych;
5) czuwanie nad prawidłową realizacją gospodarki finansowej Urzędu;
6) nadzór finansowy nad prawidłową realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie;
7) nadzór finansowy nad prawidłowym przekazywaniem dotacji celowych na realizację określonych zadań i przekazywania pobranych dochodów związanych z realizacją tychże zadań;
8) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
9) prowadzenie rachunkowości budżetowej oraz sporządzanie sprawozdań wymaganych przepisami prawa;
10) kompleksowa obsługa płacowa i rozliczanie z ZUS, US, PFRON;
11) prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji wydatków budżetowych według klasyfikacji budżetowej z podziałem na zadania własne i zlecone;
12) prowadzenie syntetycznej ewidencji dochodów budżetowych oraz analitycznej ewidencji dochodów budżetowych w zakresie: opłaty za wieczyste użytkowanie, opłaty za dzierżawę i najem, opłaty za zajęcie pasa drogowego, opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, opłat planistycznych.”;
7) w Rozdziale 7 Struktura organizacyjna urzędu oraz zakresy czynności poszczególnych komórek organizacyjnych po paragrafie 30 dodaje się paragraf 30a w następującym brzmieniu:
„§ 30a. 1.  Do zadań Referatu podatków i opłat należy prowadzenie spraw wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych, ulg w podatkach będących dochodem Gminy pobieranych przez Urząd Skarbowy oraz spraw księgowości podatkowej.
2. W skład Referatu podatków i opłat (RF) wchodzą:
1) Kierownik Referatu,
2) Stanowisko ds. księgowości podatkowej oraz windykacji podatków i opłat lokalnych.
3. Do zakresu działania Referatu podatków i opłat należy:
1) prowadzenie analitycznej ewidencji księgowej dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych tj. opłaty skarbowej, mandatów, podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych;
2) prowadzenie windykacji należności Gminy z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz mandatów;
3) dokonywanie wymiaru podatków oraz prowadzenie postępowań podatkowych oraz czynności sprawdzających;
4) przygotowanie informacji do sporządzania sprawozdań z wymiaru należności, z wpływów podatkowych oraz z zastosowania ulg, a także informacji o utraconych dochodach z tytułu ulg i zwolnień ustawowych,
5) prowadzenie kontroli podatkowych;
6) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego;
7) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej i sprawozdawczością z zakresu pomocy publicznej w zakresie podatków i opłat lokalnych;
8) przygotowanie, kompletowanie i analiza wniosków do wydania decyzji w sprawie ulg (o rozłożeniu na raty, odroczeniu terminów spłaty lub umorzeniu zobowiązań podatkowych) oraz opracowanie decyzji w tym zakresie;
9) sporządzanie wykazów osób prawnych i fizycznych, którym w zakresie podatków i opłat udzielono ulg i pomocy publicznej;
10) wydawanie zaświadczeń podatnikom podatków i opłat oraz sporządzanie informacji z akt podatkowych na żądanie organów uprawnionych w zakresie przewidzianym przez Ordynację podatkową;
11) współpraca z Urzędem Skarbowym, Izbą Rolniczą i Regionalną Izbą Obrachunkową oraz innymi organami w zakresie realizowanych zadań.”;
8) w Rozdziale 7 Struktura organizacyjna urzędu oraz zakresy czynności poszczególnych komórek organizacyjnych w paragrafie 32 w ustępie 3 punkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7)  nadzór nad eksploatacją i utrzymaniem infrastruktury technicznej na terenie gminy, organizowanie przeglądów stanu technicznego obiektów i prowadzenie ksiąg obiektów w tym oświatowych,”;
9) w Rozdziale 7 Struktura organizacyjna urzędu oraz zakresy czynności poszczególnych komórek organizacyjnych w paragrafie 32 w ustępie 3 punkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9)  prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów,”;
10) w Rozdziale 7 Struktura organizacyjna urzędu oraz zakresy czynności poszczególnych komórek organizacyjnych w paragrafie 33 w ustępie 3 punkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9)  planowanie i rozliczanie wydatków na kulturę i sport oraz realizacja zadań z tego zakresu”;
11) Załącznik Nr 2 otrzymuje brzmienie określone w Załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.  
 
Wójt Gminy
 
Tomasz Waruszewski
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Agnieszka Paturalska-Miehlau
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-01-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agnieszka Paturalska-Miehlau
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-03-29 09:36:13
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-03-29 09:44:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-03-29 11:44:50
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
677 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony