ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Nowe Miasto Lubawskie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Regulamin organizacyjny

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

ZARZĄDZENIE NR 84/2016 Wójta Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie z dnia 28 lipca 2016 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie

Informacja ogłoszona dnia 2017-01-02 14:55:24 przez Andrzej Januszewicz

Akapit nr 1 - brak tytułu

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 446), zarządzam, co nast ę puje:
§ 1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie stanowiący załącznik do Zarządzenia nr 131/2013 z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie, zmienia się w ten sposób że:
1) w rozdziale 3 Kierownictwo i organizacja urzędu w paragrafie 10 w ustępie 3 wykreśla się punkt 4a.
2) w rozdziale 4 Zasady funkcjonowania urzędu w paragrafie 14 ustęp 3 otrzymuje brzmienie:
„3.  Skarbnik Gminy nadzoruje pracę Referatu finansowego.”
3) w rozdziale 6 Zasady sprawowania funkcji kierowniczych w paragrafie 24 w ustępie 1 po punkcie 3b zamienia się kropkę na średnik i dodaje się punkt 4 w brzmieniu:
„4)  przekazywanie dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie odrębnymi ustawami na rachunek bieżący dochodów dysponenta części budżetowej przekazującego dotację celową, na zasadach określonych w art. 255 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.”
4) w rozdziale 6 Zasady sprawowania funkcji kierowniczych w paragrafie 24 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2.  Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości jednostki, w tym:
a) przygotowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych dotyczących organizacji prowadzenia księgowości w Urzędzie w tym: politykę rachunkowości, zakładowego planu kont, przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, obiegu dokumentów księgowych, ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania, gospodarowania środkami trwałymi;
b) prowadzenia ksiąg rachunkowych jednostki oraz nadzorowanie całokształtu prac związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych wykonywanych przez pracowników Referatu budżetu i finansów;
c) organizowanie i nadzorowanie przebiegu prac związanych z inwentaryzacją mienia jednostki;
d) dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego jednostki;
e) sporządzanie sprawozdań finansowych oraz innych z zakresu działania jednostki;
f)  czuwanie nad prawidłowym i terminowym obiegiem dokumentów księgowych, prowadzeniem urządzeń księgowych, rozliczaniem inwentaryzacji w Urzędzie;
g) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji księgowej w sposób zabezpieczający ją przed dostępem osób nieuprawnionych, zaginięciem lub zniszczeniem;
2) prowadzenie gospodarki finansowej jednostki, w tym:
a) przygotowanie projektu budżetu oraz bieżący nadzór nad jego wykonaniem;
b) sygnalizowanie Wójtowi konieczności dokonania zmian w budżecie i opracowanie projektów tych zmian;
c) dokonywanie analizy wykonania planu finansowego jednostki i bieżące informowanie Wójta o stopniu realizacji dochodów i wydatków (przychodów i rozchodów);
d) dokonywanie bieżącej analizy prawidłowości wykorzystania środków otrzymanych z właściwego budżetu środków otrzymanych na pokrycie wydatków oraz informowanie Wójta o stwierdzonych nieprawidłowościach;
e) czuwanie nad prawidłowością umów zawieranych przez jednostkę pod względem finansowym;
f)  zapewnienie prawidłowego i terminowego pobierania i przekazywania należności, w tym przekazywanie dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie odrębnymi ustawami na rachunek bieżący dochodów dysponenta części budżetowej przekazującego dotację celową, na zasadach określonych w art. 255 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
g) przeprowadzenie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych jednostki;
h) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
i)  zapewnienie ochrony mienia będącego w posiadaniu jednostki;
j)  sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz innych związanych z realizacją zadań jednostki i przedkładanie ich do zatwierdzenia Wójtowi;
3) ustalanie sposobu ewidencji operacji gospodarczych;
4) opracowanie informacji z wykonania budżetu  na potrzeby organów gminy i regionalnej izby obrachunkowej;
5) opracowanie projektów uchwał w sprawach proceduralnych dotyczących trybu i harmonogramu prac nad projektem uchwały budżetowej;
6) organizowanie kontroli finansowej gminnych jednostek organizacyjnych;
7) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
8) informowanie pisemnie Wójta Gminy o odmowie i jej przyczynach podpisania dokumentów przedstawionych przez pracowników właściwych rzeczowo;
9) informowanie Rady Gminy i Regionalnej Izby Obrachunkowej o wydaniu przez Wójta dyspozycji realizacji zakwestionowanej operacji;
10) kontrasygnowanie lub odmowa złożenia kontrasygnaty dla podejmowanych przez Wójta czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych;
11) kontrasygnowanie lub odmowa złożenia kontrasygnaty dla czynności prawnych polegających na zaciąganiu kredytów i pożyczek, jak również udzielanie pożyczek, poręczeń i gwarancji;
12) informowanie Rady i Regionalnej Izby Obrachunkowej o odmowie złożenia kontrasygnaty;
13) przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej gminy;
14) opiniowanie projektów uchwał rady wywołujących skutki finansowe dla gminy;
15) zapewnienie ochrony mienia komunalnego, w tym kontrola udzielonych zamówień publicznych w zakresie wydatków budżetu Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy;
16) przygotowanie projektu harmonogramu realizacji dochodów i wydatków Budżetu Gminy i przekazywanie informacji poszczególnym referatom, samodzielnym stanowiskom i  podległym jednostkom o ustalonym przez Wójta harmonogramie;
17) inicjowania ustalenia ograniczeń w zaciąganiu zobowiązań bądź dokonywaniu wydatków;
18) przekazywanie jednostkom podległym informacji niezbędnych do opracowania planu finansowego;
19) przygotowanie procedury na wybranie Banku pełniącego obsługę bankową Urzędu;
20) uczestniczenie w sesjach Rady i posiedzeniach Komisji Rady;
21) opracowanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej;
22) opracowanie projektów uchwał Rady w sprawach dotyczących prowadzenia gospodarki finansowej Gminy i jednostek podległych wywołujących skutki finansowe;
23) dokonywanie okresowych ocen bezpośrednio podległych pracowników.”
5) w rozdziale 7 Struktura organizacyjna urzędu oraz zakresy czynności poszczególnych komórek organizacyjnych w paragrafie 28 wykreśla się punkt 1a.
6) w rozdziale 7 Struktura organizacyjna urzędu oraz zakresy czynności poszczególnych komórek organizacyjnych paragraf 30 otrzymuje brzmienie:
„§ 30. 
1.  Do zadań Referatu budżetu i finansów należy planowanie i realizacja budżetu Gminy, prowadzenie rachunkowości i obsługa finansowo-księgowa Urzędu, wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych pracowników Urzędu, prowadzenie spraw podatku VAT, którego podatnikiem jest Gmina, prowadzenie spraw wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych, ulg w podatkach będących dochodem Gminy pobieranych przez Urząd Skarbowy oraz spraw księgowości podatkowej.
2. W skład Referatu finansowego (RF) wchodzą:
1) Kierownik,
2) Zastępca skarbnika,
3) stanowisko ds. księgowości,
4) stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat,
5) stanowisko ds. księgowości podatkowej oraz windykacji podatków i opłat lokalnych.
3. Do zakresu działania Referatu finansowego należy:
1) przygotowywanie projektów uchwał budżetowych wraz z objaśnieniami oraz projektów zmian w uchwale budżetowej;
2) sporządzanie wieloletniej prognozy finansowej;
3) przekazywanie gminnym jednostkom organizacyjnym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków oraz współpraca w zakresie planowania budżetu i jego zmian;
4) prawidłowa i terminowa realizacja budżetu w zakresie pobierania i gromadzenia dochodów oraz wydatkowania środków pieniężnych zgodnie z ustawą o finansach publicznych;
5) czuwanie nad prawidłową realizacją gospodarki finansowej Urzędu;
6) nadzór finansowy nad prawidłową realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie;
7) nadzór finansowy nad prawidłowym przekazywaniem dotacji celowych na realizację określonych zadań i przekazywania pobranych dochodów związanych z realizacją tychże zadań;
8) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
9) prowadzenie rachunkowości budżetowej oraz sporządzanie sprawozdań wymaganych przepisami prawa;
10) kompleksowa obsługa płacowa i rozliczanie z ZUS, US, PFRON;
11) prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji wydatków budżetowych według klasyfikacji budżetowej z podziałem na zadania własne i zlecone;
12) prowadzenie syntetycznej ewidencji dochodów budżetowych oraz analitycznej ewidencji dochodów budżetowych w zakresie: opłaty za wieczyste użytkowanie, opłaty za dzierżawę i najem, opłaty za zajęcie pasa drogowego, opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, opłat planistycznych;
13) prowadzenie analitycznej ewidencji księgowej dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych tj. opłaty skarbowej, mandatów, podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych;
14) prowadzenie windykacji należności Gminy z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz mandatów;
15) dokonywanie wymiaru podatków oraz prowadzenie postępowań podatkowych oraz czynności sprawdzających;
16) przygotowanie informacji do sporządzania sprawozdań z wymiaru należności, z wpływów podatkowych oraz z zastosowania ulg, a także informacji o utraconych dochodach z tytułu ulg i zwolnień ustawowych,
17) prowadzenie kontroli podatkowych;
18) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego;
19) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej i sprawozdawczością z zakresu pomocy publicznej w zakresie podatków i opłat lokalnych;
20) przygotowanie, kompletowanie i analiza wniosków do wydania decyzji w sprawie ulg (o rozłożeniu na raty, odroczeniu terminów spłaty lub umorzeniu zobowiązań podatkowych) oraz opracowanie decyzji w tym zakresie;
21) sporządzanie wykazów osób prawnych i fizycznych, którym w zakresie podatków i opłat udzielono ulg i pomocy publicznej;
22) wydawanie zaświadczeń podatnikom podatków i opłat oraz sporządzanie informacji z akt podatkowych na żądanie organów uprawnionych w zakresie przewidzianym przez Ordynację podatkową;
23) współpraca z Urzędem Skarbowym, Izbą Rolniczą i Regionalną Izbą Obrachunkową oraz innymi organami w zakresie realizowanych zadań.”
7) w rozdziale 7 Struktura organizacyjna urzędu oraz zakresy czynności poszczególnych komórek organizacyjnych wykreśla się paragraf 30a.
8) Załącznik Nr 2 otrzymuje brzmienie określone w Załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Dotychczasowy Referat podatków i opłat stosuje oznaczenie (RP).
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2016 r.  
 
                                                                                                                                                              Wójt Gminy
 
                                                                                                                                                     Tomasz Waruszewski

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Agnieszka Paturalska-Miehlau
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-07-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agnieszka Paturalska-Miehlau
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-01-02 14:40:51
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-01-02 14:55:24
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-01-02 14:55:24
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
650 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony