Postępowanie administracyjne kończy się w ciągu miesiąca od złożenia wniosku o dokonanie wymeldowanie decyzją administracyjną, w sytuacjach szczególnie skomplikowanych termin ten może zostać wydłużony do 2 miesięcy lub dłużej, jednakże organ obowiązany jest w takim przypadku zawiadomić strony o niezałatwieniu sprawy w terminie i wyznaczyć nowy termin jej załatwienia Postępowanie administracyjne kończy się wydaniem decyzji o wymeldowaniu z pobytu stałego lub wymeldowaniu z pobytu czasowego (spod adresu wskazanego w zgłoszeniu), albo odmowie wymeldowania (spod adresu wskazanego w zgłoszeniu). Wymeldowanie następuje po uprawomocnieniu decyzji.
Osoba kontaktowa
Katarzyna Wieczorek
Miejsce załatwienia
Referat administracyjny – stanowisko ds. obywatelskich w pokoju nr 13
Telefon kontaktowy
564726326
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie
Mszanowo, Podleśna 1
13-300 Nowe Miasto Lubawskie
Wymagane Dokumenty
1. podanie (przykładowy wzór podania w załączeniu)
2. kserokopia aktu notarialnego, umowy najmu, inny dokument potwierdzający własność lokalu,
4. kserokopia wyroku sądu orzekającego eksmisję i protokołu z wykonania tej eksmisji (jeżeli dotyczy)
5. pełnomocnictwo -w przypadku osoby upoważnionej- wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (w załączeniu)
Opłaty
10zł za wydanie decyzji administracyjnej
17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę wnoszącą podanie reprezentuje pełnomocnik)
Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Nowe Miasto Lubawskie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
Przed wydaniem decyzji przeprowadzone jest postępowanie wyjaśniające w tym wizja lokalna, rozprawa administracyjna lub wystąpienie do Sądu Rejonowego o ustalenie przedstawiciela dla osoby nieobecnej w postępowaniu itp. W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostaje wezwany do ich uzupełnienia, a nie usunięcie braków powoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia.Podanie o wymeldowanie decyzją administracyjną, osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się składa właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.Dokument można przesłać drogą elektroniczną wypełniając formularz (pismo ogólne do urzędu) znajdujący się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP). Złożona informacja musi być podpisana Profilem Zaufanym lub bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu.
Szczegółowe informacje można uzyskać w pokoju nr 13 na parterze budynku Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie lub pod numerem telefonu 056 47 26 326.
Podstawa prawna
Art. 24-39 Ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015r., poz. 388)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2011r. Nr 220 poz. 1306 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015r., poz. 783 ze zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013r. poz.267 ze zm.)